Der findes utallige opskrifter på kryddersnapse og lige så mange måder at forberede dem på. Fælles for fremstillingen af dem er imidlertid, at der hver gang skal anvendes en smagsfri snaps eller Vodka samt krydderurter.

En hyggelig hobby
At lave sin egen kryddersnaps er en sjov, hyggelig og velsmagende hobby, som både voksne og børn kan deltage i. Børnene kan hjælpe med at dyrke urterne i haven, mens de voksne tager sig af prøvesmagningen. Det er muligt at finde urterne i naturen, men trods alt noget nemmere at have dem ved hånden i egen have.

Vi anbefaler, at du anvender en ren snaps, det vil sige, en snaps, der ikke har nogen gennemtrængende smag. På den måde træder krydderurternes olier og smag mere i kraft.

Krydderurter
På vores planteskoler kan du købe krydderurter til snapsen. Vi forhandler f.eks. prikbladet perikon, almindelig røllike, malurt, pors, paradisæble og mange flere. Disse urter er både nemme at dyrke og ovenikøbet dekorative at se på.

Du er altid velkommen til at kontakte os på planteskolerne, hvis du ønsker mere information om krydderurter og dyrkningen af disse.

Her har vi fået den kendte forfatter og krydersnapsekspert Niels Stærup til at give os nogle bud på planter, som netop nu kan bruges til en skøn kryddersnaps.

Her kan du nemt og enkelt få årstidens opskrifter på kryddersnaps

Se flere opskrifter på www.kryddersnapse.dk eller følg med på facebook kryddersnapse.dk